Eerder schreven wij eenblog over online vindbaarheid en gevonden worden in Google. Maar er zijn nog meer manieren waarop je de conversie voor jouw website en webshop kan verbeteren. Na het lezen van deze 5 tips kun je direct aan de slag!
SEO
Website
Tip 1: Maak het zo makkelijk mogelijk!
Een bezoeker van je website komt vaak met een specifiek doel voor ogen. Het is belangrijk dat hij niet afhaakt doordat je website te ingewikkeld is. Verminder het aantal benodigde kliks en bied een heldere navigatiestructuur aan. Zo maak je het voor de bezoeker eenvoudig om zijn doel te bereiken.
Tip 2: Duidelijke Call To Action
Zorg ervoor dat de Call To Action (CTA) knop op meerdere plekken op je website aanwezig is. Dit verhoogt de kans op conversie aanzienlijk. Een goed zichtbare en strategisch geplaatste CTA speelt een cruciale rol bij het verhogen van de conversieratio. Geef duidelijk aan wat de bezoeker 'moet doen'. Daarnaast maakt een CTA het eenvoudiger om succes te meten.
Tip 3: Snelheid van je website
Er is niets vervelender dan een trage website. 87,5% van de webdesigners gelooft dat een website die langzaam laadt de belangrijkste reden is waarom mensen een website verlaten. Met een langzame website loop je dus conversies mis! De eerste paar seconden zijn het belangrijkste. De conversieratio daalt per seconde extra gemiddelde 4%(!). Zorg er dus voor dat je website op zowel mobiel als desktop snel is. Check de snelheid via Google PageSpeed en ontdek waar optimalisatie kansen liggen. Kleine optimalisaties -zoals afbeeldingen verkleinen- kunnen al een verschil maken!
Tip 4: Pagina's gericht op jouw doelgroep
Schrijf pagina's niet voor jezelf maar voor jouw doelgroep. Vertel over de meerwaarde van het product en gebruik de juiste zoektermen. De zoekwoordplanner Google Ads geeft inzicht in de zoektermen die jouw doelgroep gebruikt.
Tip 5: Reviews tonen!
'Als er een schaap over de dam is, volgen er meer', dat is het effect van reviews! Reviews geven meerwaarde aan jouw product of dienst. Het is tenslotte objectief bewijs. Zonder reviews kan je een conversie mislopen! Je kan sociale bewijskracht ook uitdrukken in cijfers bijvoorbeeld: 3000 klanten gingen jou voor.
Vind je deze blog leuk? Bekijk dan ook eens onze andere blogs voor meer interessante onderwerpen.