Project Logo Icon

5 Tips voor betere conversie op je website

Website conversie verbeteren? Dat doe je zo!

 

Eerder schreven wij een blog over online vindbaarheid en gevonden worden in Google. Maar er zijn nog meer manieren waarop je de conversie voor jouw website en webshop kan verbeteren. Na het lezen van deze 5 tips kun je direct aan de slag!

 

SEO
Website
Foto 5 Tips voor betere conversie op je website

Tip 1: Maak het zo makkelijk mogelijk!

 

Een bezoeker van je website komt vaak met een specifiek doel voor ogen. Het is belangrijk dat hij niet afhaakt doordat je website te ingewikkeld is. Verminder het aantal benodigde kliks en bied een heldere navigatiestructuur aan. Zo maak je het voor de bezoeker eenvoudig om zijn doel te bereiken.

 

Tip 2: Duidelijke Call To Action

 

Zorg ervoor dat de Call To Action (CTA) knop op meerdere plekken op je website aanwezig is. Dit verhoogt de kans op conversie aanzienlijk. Een goed zichtbare en strategisch geplaatste CTA speelt een cruciale rol bij het verhogen van de conversieratio. Geef duidelijk aan wat de bezoeker 'moet doen'. Daarnaast maakt een CTA het eenvoudiger om succes te meten.

 

Tip 3: Snelheid van je website

 

Er is niets vervelender dan een trage website. 87,5% van de webdesigners gelooft dat een website die langzaam laadt de belangrijkste reden is waarom mensen een website verlaten. Met een langzame website loop je dus conversies mis! De eerste paar seconden zijn het belangrijkste. De conversieratio daalt per seconde extra gemiddelde 4%(!). Zorg er dus voor dat je website op zowel mobiel als desktop snel is. Check de snelheid via Google PageSpeed en ontdek waar optimalisatie kansen liggen. Kleine optimalisaties -zoals afbeeldingen verkleinen- kunnen al een verschil maken!

 

Tip 4: Pagina's gericht op jouw doelgroep

 

Schrijf pagina's niet voor jezelf maar voor jouw doelgroep. Vertel over de meerwaarde van het product en gebruik de juiste zoektermen. De zoekwoordplanner Google Ads geeft inzicht in de zoektermen die jouw doelgroep gebruikt.

 

Tip 5: Reviews tonen!

 

'Als er een schaap over de dam is, volgen er meer', dat is het effect van reviews! Reviews geven meerwaarde aan jouw product of dienst. Het is tenslotte objectief bewijs. Zonder reviews kan je een conversie mislopen! Je kan sociale bewijskracht ook uitdrukken in cijfers bijvoorbeeld: 3000 klanten gingen jou voor.

 

Vind je deze blog leuk? Bekijk dan ook eens onze andere blogs voor meer interessante onderwerpen.

Gerelateerde blogs

Hoe maak je virale content voor social media advertenties; wat werkt en wat niet?

Geschreven door: Inge Zijlstra

Sfeerafbeelding Hoe maak je virale content voor social media advertenties; wat werkt en wat niet?
Social Media
4 minuten
vrijdag 14 maart

Waarom klanten jouw merk niet geloven (en hoe je dat verandert)

Geschreven door: Ruben Griffioen

Sfeerafbeelding Waarom klanten jouw merk niet geloven (en hoe je dat verandert)
Webshop
Online Marketing
3 minuten
zaterdag 26 april

Het nut van blogs voor SEO

Geschreven door: Inge Zijlstra

Sfeerafbeelding Het nut van blogs voor SEO
SEO
4 minuten
donderdag 13 februari
Klaar voor de volgende stap?

Wat de vraag of doelstelling ook is, de achterliggende wens is de onderneming online laten groeien via Online Marketing. V&G Online Marketing helpt hierbij van A tot Z. Of het nou om gaat over het maken van content, bedrijfsvideo’s, Social Media Marketing, Google SEO / SEA of videoproductie.

Logo icon