Project Logo Icon

Het opzetten van een goede landingspagina

Wat is een landingspagina eigenlijk? Kort gezegd: een landingspagina is een pagina binnen de website die eigenlijk helemaal is ingericht op een specifiek onderwerp. Als jij als bezoeker dus zoekt op de zoekterm ‘Online Marketing Doornspijk’ kom je bij de zoekresultaten op de volgende landingspagina uit: https://vgonlinemarketing.nl/online-marketing-doornspijk. Deze pagina’s sluiten dus nauw aan op het onderwerp dat jij zoekt. 

 

Online Marketing
Website
Foto Het opzetten van een goede landingspagina

Wat is het doel van een landingspagina?

 

Als jij als bezoeker op zoek bent naar informatie, dan wil jij hoogstwaarschijnlijk een informatieve pagina bezoeken met genoeg inhoud. Je zoekt namelijk met een reden. Jij als website-eigenaar wil dus dat jouw content aansluit op dat wat mensen zoeken. Daarom is het dus belangrijk dat je een onderwerp kiest wat de aandacht van mensen trekt en hun de informatie geeft die zij zoeken. 

 

 

Waaruit bestaat een (goede) landingspagina?

 

Een goede landingspagina moet duidelijk en overzichtelijk overkomen op de bezoeker. Ik vind het persoonlijk ook altijd fijn als er bovenaan de landingspagina een korte omschrijving staat waarover de pagina gaat zodat je als bezoeker weet of het relevant is voor jouw zoekopdracht. Daarnaast moet er niet te veel informatie staan, veel inhoud is namelijk niet relevant en wordt te onoverzichtelijk. Maar in plaats daarvan moet er een duidelijke opbouw zijn in de pagina. Bekijk hieronder welke opbouw er toegepast kan worden:

 

 

De opbouw van een landingspagina

 

Oriënteren: het is belangrijk dat je aan het begin de doelgroep aanspreekt. Hierbij speel je in op de behoeften van jouw publiek. Ook omschrijf je hierbij de eventuele problemen + oplossingen waarnaar mensen op zoek zijn.

Overwegen: wat bied jij precies aan bij de bezoekers van de pagina? Is dit relevant voor hen? Op dit punt moeten de bezoekers blijven hangen en de relevantie van de pagina inzien.

Kiezen: wat voor dienst bied je aan? Hierbij geef je meer informatie over de achtergrond en kan je mensen ook doorverwijzen naar de ‘over ons’ pagina of een contactformulier. Op dit punt moeten mensen inzien wat het voor hen kan betekenen en wat de meerwaarde is. Je bouwt dus vertrouwen op met de doelgroep.

Kopen: Op dit punt kunnen mensen (indien nodig) een beslissing maken of dit product of de dienst interessant is voor hen. Plaats dus een contactformulier onderaan de pagina waarmee mensen contact kunnen opnemen. 

 

Samenvatting: 

De indeling van je landingspagina’s in belangrijk om je bezoekers te geven waar zij naar op zoek zijn. Hierbij hoef je dus geen uitgebreide teksten met heel veel informatie te plaatsen. Maar houd het gewoon duidelijk en kort! Op deze manier zullen mensen daadwerkelijk iets hebben aan jouw landingspagina’s en zal je meer conversies genereren!

 

Vind je deze blog leuk? Bekijk dan ook eens onze andere blogs voor meer interessante onderwerpen.

 

Gerelateerde blogs

Waarom klanten jouw merk niet geloven (en hoe je dat verandert)

Geschreven door: Ruben Griffioen

Sfeerafbeelding Waarom klanten jouw merk niet geloven (en hoe je dat verandert)
Webshop
Online Marketing
3 minuten
zaterdag 26 april

Organische groei via social media; waarom is het van belang?

Geschreven door: Ruben Griffioen

Sfeerafbeelding Organische groei via social media; waarom is het van belang?
Social Media
6 minuten
vrijdag 15 november

Voice search & AI: zo optimaliseer je je content voor de toekomst

Geschreven door: Inge Zijlstra

Sfeerafbeelding Voice search & AI: zo optimaliseer je je content voor de toekomst
Online Marketing
4 minuten
zaterdag 24 mei
Klaar voor de volgende stap?

Wat de vraag of doelstelling ook is, de achterliggende wens is de onderneming online laten groeien via Online Marketing. V&G Online Marketing helpt hierbij van A tot Z. Of het nou om gaat over het maken van content, bedrijfsvideo’s, Social Media Marketing, Google SEO / SEA of videoproductie.

Logo icon