Als jij als bezoeker op zoek bent naar informatie, dan wil jij hoogstwaarschijnlijk een informatieve pagina bezoeken met genoeg inhoud. Je zoekt namelijk met een reden. Jij als website-eigenaar wil dus dat jouw content aansluit op dat wat mensen zoeken. Daarom is het dus belangrijk dat je een onderwerp kiest wat de aandacht van mensen trekt en hun de informatie geeft die zij zoeken.
Een goede landingspagina moet duidelijk en overzichtelijk overkomen op de bezoeker. Ik vind het persoonlijk ook altijd fijn als er bovenaan de landingspagina een korte omschrijving staat waarover de pagina gaat zodat je als bezoeker weet of het relevant is voor jouw zoekopdracht. Daarnaast moet er niet te veel informatie staan, veel inhoud is namelijk niet relevant en wordt te onoverzichtelijk. Maar in plaats daarvan moet er een duidelijke opbouw zijn in de pagina. Bekijk hieronder welke opbouw er toegepast kan worden:
Oriënteren: het is belangrijk dat je aan het begin de doelgroep aanspreekt. Hierbij speel je in op de behoeften van jouw publiek. Ook omschrijf je hierbij de eventuele problemen + oplossingen waarnaar mensen op zoek zijn.
Overwegen: wat bied jij precies aan bij de bezoekers van de pagina? Is dit relevant voor hen? Op dit punt moeten de bezoekers blijven hangen en de relevantie van de pagina inzien.
Kiezen: wat voor dienst bied je aan? Hierbij geef je meer informatie over de achtergrond en kan je mensen ook doorverwijzen naar de ‘over ons’ pagina of een contactformulier. Op dit punt moeten mensen inzien wat het voor hen kan betekenen en wat de meerwaarde is. Je bouwt dus vertrouwen op met de doelgroep.
Kopen: Op dit punt kunnen mensen (indien nodig) een beslissing maken of dit product of de dienst interessant is voor hen. Plaats dus een contactformulier onderaan de pagina waarmee mensen contact kunnen opnemen.
De indeling van je landingspagina’s in belangrijk om je bezoekers te geven waar zij naar op zoek zijn. Hierbij hoef je dus geen uitgebreide teksten met heel veel informatie te plaatsen. Maar houd het gewoon duidelijk en kort! Op deze manier zullen mensen daadwerkelijk iets hebben aan jouw landingspagina’s en zal je meer conversies genereren!
Vind je deze blog leuk? Bekijk dan ook eens onze andere blogs voor meer interessante onderwerpen.
Geschreven door: Ruben Griffioen
Geschreven door: Ruben Griffioen
Geschreven door: Inge Zijlstra